Want to read Slashdot from your mobile device? Point it at m.slashdot.org and keep reading!


Forgot your password?
DEAL: For $25 - Add A Second Phone Number To Your Smartphone for life! Use promo code SLASHDOT25. Also, Slashdot's Facebook page has a chat bot now. Message it for stories and more. Check out the new SourceForge HTML5 Internet speed test! ×

Comment Re:hogwash (Score 1) 158

Dear Anonymous Coward,

My only political comment in the past here at /. was a report about the reaction in Brazil against Rede Globo. Globo is kowingly a long-time supporter of authoritarianism and corruption. They even attempted to apologize for supporting the dictatorship that ousted President João Goulatr, in 1964. Brazil has a so terrible media landscape that Reporters Without Borders called it “the country of 30 Berlusconis”. The fact that Globo and Brazilian media are attempting to oust President Dilma Rouseff and prevent Lula from running for president in 2018 is blatantly clear. The irony in this story is that while Lula is being accused of hiding property the Marinho family, owners of Globo attempts to conceal the luxury house that they illegally built in a natural preserve in Paraty, state of Rio de Janeiro.

Submission + - Brazilian police ilegally seized former president's email 2

MythicalMan writes: During the search and seizure in the Lula Institute last Friday, the Federal Police threatened a computer technician of being taken under arrest, forcing him to give the administrator password of all email accounts @institutolula.org (hosted at Google). Such generic access was not granted by the court's mandate, which referred only to a few specific email accounts. See the information here (in Portuguese).

The fact is worrying not only because of its illegality but also for its possible international repercussions, since Lula Institute corresponds with institutions, public figures and heads of state all around the world. Investigations of corruption in Brazil have been characterized by frequent leaks to the press and to opposition politicians who use them to attack the government of President Dilma Rousseff. The methods used by Brazilian prosecutors have been questioned not only by government supporters but also by jurists, scholars and journalists.

Submission + - Brazilians Respond to Destabilization Plans with #GloboGolpista (telesurtv.net)

MythicalMan writes: According to recent news from TeleSur, Brazilians took to social media Thursday to criticize the role that the Globo media empire is playing against President Dilma Rousseff. [...] The media group has come under widespread criticism due to recent coverage trying to link President Rousseff to an ongoing corruption scandal in the state-owned Petrobras oil company.

Another key actor in Brazilian politics and Brazil’s richest person, businessman Jorge Paulo Lemann, has also pitched in to organize Sunday's protest. The mogul paid for a series of websites and initiatives to promote the march. Lemann is the richest man in the country. He owns shares of Ambev, Lojas Americanas (biggest Brazilian online retailer), Burger King and Heinz.

Globo, is the biggest media group in Brazil, a county that Reporters Without Borders described as "the country of 30 berlusconis". The company was founded in 1925 but became a media empire after the military coup that ousted president João Goulart, in 1964. Roberto Marinho, owner of the company at that time, explicitly supported the dictatorship that lasted for 21 years. Marinho died in 2003, leaving the media empire for his sons Roberto Irineu, José Roberto and João Roberto. They are Brazilian billionaires numbers five to seven.

Comment I'm proud I gave them a hundred bucks! (Score 1) 58

I'm a busy software developer working for a big company, so I don't have much time to contribute for Open Source and open knowledge projects. Supporting the FreeBSD Foundation, Wikimedia and similar initiatives seems to be a good way to pay for their valuable work. I make a donation every year and invite all /. readers to do the same.

Comment HP Printers don't run Oracle's (Sun) JVM (Score 4, Informative) 192

The article leads the reader to believe that the VM running on HP LaserJet printer is an old version of Sun's -- now Oracle -- JVM. That's no true. HP Printers run ChaiVM, a clean-room implementation written based on the published specification. Moreover HP has historically recommended their customers to NOT expose printers to the public Internet. The embedded web server is an administration tool, not a fully-fledged HTTP server, and was not designed to be used that way.

Disclaimer: Even though I work for HP and had access to the LJ firmware internals in the recent past, I'm NOT speaking on behalf of HP.

Slashdot Top Deals

Pohl's law: Nothing is so good that somebody, somewhere, will not hate it.